پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 2 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
نیروی دریایی در کلام رهبری سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۴:۴۹:۳۵منبع: «کتاب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی راهبردی»

باید روزبه‌روز قوی‌تر و کارآمدتر بشوید

باشگاه خبری فراساحل: در ابتدا به فارغ‌التحصیلانی که امروز درجه افسری گرفتند، و همچنین دوره‌ دیده‌هایی که سردوشی دریافت کردند، صمیمانه تبریک عرض می‌کنم؛ زیرا وارد شدن در این سلک، افتخار بزرگی است. به مسئولان و دست‌اندرکاران این مجتمع دانشگاهی علوم‌ دریایی و به فرماندهان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم به‌خاطر برنامه‌ریزی‌ها و موفقیت‌ها تبریک می‌گویم.
من در این مراسم حاضر شدم تا اهمیت نیروی دریایی و این مسئولیت بزرگ- که پاسداری از حقوق ملت ایران است- و نیز احترام به این رزمندگان را یک‌بار دیگر مورد تاکید قرار بدهم. ما بحمدالله مرزهای دریایی طولانی و امکانات برای دفاع از این مرزها را دراختیار داریم و تا امروزهم با سربلندی از این مرزها دفاع کرده‌ایم. کسانی هم که در مسائل این منطقه واردند، این قضیه را شاهدند. شهدای عزیزی هم –چه در اوایل جنگ تحمیلی و چه در این برهه آخر که آمریکا عملاً در خلیج فارس وارد میدان نبرد شد- تقدیم  کرده‌ایم. جوانان صالحی هم امروز بحمدالله آماده هستند، تا این وظیفه بزرگ را بر دوش بگیرند. شما رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی ایران، در این امر مسئولیت عمده را به‌عهده دارید. بنابراین باید روزبه روز کارآمد تر و قوی‌تر بشوید. این، آن حرف اصلی است.
انقلاب ما به همه قدرت‌های ظالم و متعرض «نه» گفته است
تا وقتی ندای عدالت هست و از حلقوم نیرومند ملت ایران به‌عنوان سخن اصلی انقلاب خارج می‌شود، باید بدانیم که دشمنان عدالت در کمینند. تا وقتی اعتراض به تعدی‌ها و تجاوزهای قدرت‌های حاکم در سطح بین‌المللی وجود دارد، باید بدانیم قدرت‌هایی که از وضع جهانی امروز منتفع هستند، ناراحتند و مترصدند که ضربه بزنند.
این انقلاب، به همه بدی‌ها در سطح ارتباطات جهانی و روابط میان ملت‌ها، پیشانی گره کرده و روی ترش نشان داده و به همه قدرت‌های ظالم و متعرض «نه» گفته است. این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، به بی‌عدالتی‌هایی که امروز در سطح جهان رایج است و به نظامی که این بی‌عدالتی‌ها را در خود دارد، اعتراض کرده ومعترض خواهد ماند. برای همین است که در هر نقطه‌یی از دنیا، آحاد مردمی که از این انقلاب اطلاعی دارند، وقتی از نام انقلاب و رهبر کبیر آن و پاسداران جان بر کف انقلاب – یعنی ملت بزرگ ما- سخنی به‌ میان می‌آید، با احترام و  تجلیل آن‌ها روبه‌رو می‌شویم. ما این را شاهد بوده‌ایم و می‌دانیم. این، به خاطر آن است که انقلاب اسلامی ایران و این نظام مقدس الهی، از حقوق مظلومان دفاع کرده است. ما باید قوی باشیم، تا امید در دل ملت‌ها باقی بماند.
مسئولیت و وظیفه شما، یکی از خطیرترین و برترین وظیفه‌هاست
شما برادران، شما فرماندهان نیروی دریایی، شما جوانانی که تازه وارد این راه می‌شوید، باید بدانید مسئولیت و وظیفه پرافتخاری که شما بر دوش دارید، یکی از خطیرترین و برترین این وظیفه‌هاست.  برادران نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در کنار شما هستند.
مسئولیت اصلی در حفظ دریا، برعهده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و نیروی دریایی سپاه پاسداران است. هرکدام، بخشی از ماموریت را به عهده دارند و مکمل یکدیگرند. نیروی دریایی سپاه، کارها و قسمت‌هایی از مسئولیت‌ را به‌عهده دارد که اگر آن نیرو نمی‌بود، ما باید برای ادای آن ماموریت‌ها، بخشی را ایجاد می‌کردیم. امروز بحمدالله آن بخش هست و در اختیار ماست. نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با تجهیزات متنوع و سنگین، کارهای محوری را برعهده دارد و باید با گردآوری همه امکانات و حفظ آنچه که هست و نیز تلاش روزافزون، قدرت مقابله خودش را بالا ببرد.



  کد خبر : 742
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
  منبع: «کتاب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی راهبردی»

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :